Zöldséglé csicsókával
0

Nem tagadom, hogy nincs nagy változatosság a zöldséglé készítésben, mert szegényes a facsarható zöldségek választéka, így a tél végén. Cékla, répa, zeller, ha van még alma… Nagyjából kimerült a kínálat. Ezek persze nagyon egészségesek, de unalmasak. Még szemezgetek a sütőtökkel, bár rendkívül rostos, talán ki lehetnek hozni belőle valamit.

Azonban a héten arra gondoltam, hogy mi lenne, ha a céklához és répához csicsókát tennék. A csicsókának nem sok a keményítő tartalma, ami önmagában már jó hír és igen édeskés az íze nyersen. Rengeteg vitamint, ásványi anyagot és aminósavakat tartalmaz, szóval nagyon jól jön a szervezetünknek.

Íme, néhány információ Antal Vali blogjáról:

A csicsóka gumónak a burgonyánál 5-6-szor nagyobb rosttartalma gátolja az egyéb szénhidrátok és hízlaló tápanyagok felszívódását, fokozza laktató hatását, és meggátolja a székrekedés kialakulását. Kedvező biológiai adottságait pedig fokozza a kálium, kalcium, magnézium, foszfor és cink ásványianyag-tartalma, a béta-karotin-, B1–, B2-vitamin, niacin-, és c-vitamin tartalma. Életfontosságú aminosavként: lizin, arginin, hisztidin, cisztin, triptofán, aszparagin található benne. Növényspecifikus anyagai: kolin, betain, szaponin, quercimeritrin. Gumói főleg inulint tartalmaznak, keményítőt csak csekély mennyiségben.

A csicsóka fő hatóanyaga az inulin növényi rostanyag, amely képessé teszi a szervezetet arra, hogy öngyógyító tevékenységének maximumát érje el. A leggazdagabb inulinforrás eddigi ismereteink szerint a már a Bibliában is említett csicsóka. Az inulin vízben oldódó nagyméretű rost, amely a bélben sértetlen marad, s így magához vonzza a jó baktériumokat a táplálkozásra.

Szóval, a jövőheti zöldséglénk több,mint fele répa lesz, sok céklával és egy kevés csicsókával, a végére pedig igazán csak a hatás miatt nagyon kevés zellerrel.

Kíváncsi vagyok az ízhatásra.

Leave a Comment

0

TOP

X